Ismét megrendezésre került a Túramanó tábor 2020.07.30. 11:10

A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság immár 13 éve rendezi meg a népszerű napközis táborát a Bábakalács Erdei Iskolában. Az idei évben is számtalan program keretében ismerkedtek meg a diákok a Bükk értékeivel és az igazgatóság feladataival, munkájával.

A tábor első napján Felsőtárkány közelében található tájfutó pályán bizonyíthattuk a tájékozódási képességünket és ismereteket szereztünk az erdei iskola környékéről. A délután folyamán a hulladék és a komposztálás került a középpontba.

A kedden egész napos túrát tettünk a Várhegyen át Síkfőkútra, közben pedig a madárgyűrűzés rejtelmeibe tekinthettünk be, Balázsi Péter természetvédelmi őr kollégánk segítségével, majd a források apró élőlényeinek vizsgálata következett Attila-kúton.

Szerda délelőtt a lepkékről és a pókokról tudtunk meg sok hasznosat a kollégáink, Dudás György és Korompai Tamás vezetésével.

Délután egy különleges, török vízfestéses technikát próbálhattunk ki, majd a saját magunk által készített kemencés lángossal űztük el éhségüket. Így újult erővel vághattunk bele az éjszakába, amikor is denevéreket fogtunk be és az éjszakai csillagos égen figyeltük meg az üstökös csóváját távcső segítségével.

Csütörtökön kisvonatozás és az Esztáz-kői-barlang látogatása után kipróbáltuk magunkat az agyagozásban is.

Pénteken a bükki szafari busszal tettünk kirándulást a Hór-völgybe, saját lábunkon járva be a Mészpatak – völgyét és a Hideg-kúti fáslegelőt. Ebéd után a Subalyuki-barlanghoz kapaszkodtunk fel és az Ódor-vár történetével zártuk a napot.

A tábor helyszínén még egy gyors csapatverseny értékelés volt és fájó búcsút vettünk egymástól, hogy jövőre ismét itt találkozhassunk.